Lecytyna rzepakowa

W pracy umysłowej niezwykle ważne są procesy zapamiętywania oraz koncentracja. To dzięki nim jesteśmy w stanie wykonywać swoje zadania w krótkim czasie. W poprawie tych procesów mogą nam pomóc naturalne substancje. Jedną z nich jest lecytyna.

Lecytyna – z czego się składa?

Lecytyna to substancja złożona z grupy organicznych związków chemicznych o charakterze lipidowym. Składają się na nią fosfolipidy, trójglicerydy, glikolipidy oraz woda czy węglowodany. Pierwszym źródłem tej substancji okazały się żółtka kurzych jaj. Później człowiek znalazł ją w rybach oraz roślinach. Ta ostatnia grupa jest bardzo szeroka i stanowi główne źródło pozyskiwania tej substancji. Bogaty w lecytynę jest chociażby rzepak, fasola, soja czy słonecznik. Dla naszego organizmu substancja ta jest bardzo cenna. Wynika to z faktu, że jest ona składnikiem budulcowym komórek, tkanek mózgu, a także otoczek mielinowych układu nerwowego.

Lecytyna – jakie procesy wspomaga?

Jak łatwo się domyślić, substancja ta wpływa korzystnie na funkcjonowanie naszego układu nerwowego. Badania potwierdziły, że regularne przyswajanie lecytyny skutecznie poprawia koncentrację oraz procesy zapamiętywania. To dobra wiadomość nie tylko dla uczniów i studentów, ale także osób pracujących umysłowo i starszych. Regularna kuracja lecytyną daje efekty mniej więcej po trzech miesiącach stosowania. Utrzymanie odpowiedniego poziomu tej substancji obniży także skutki uboczne depresji. Odpowiada za to substancja zwana choliną. Poza tym lecytyna poprawia również funkcjonowanie wątroby. O jej zastosowaniu powinny pomyśleć osoby zmagające się ze zwłóknieniami oraz stłuszczeniami. W ten sposób zadbamy o jej właściwą regenerację i pracę. Lecytyna bierze bowiem udział w metabolizmie cholesterolu i tłuszczów. W ten sposób zredukujemy ryzyko wystąpienia zatorów i zakrzepów. Jak widzimy, substancja ta jest niezwykle ważna dla naszego organizmu. Stąd też powinniśmy zadbać o zbilansowaną dietę.

Lecytyna rzepakowa – dlaczego stosuje się ją w przemyśle spożywczym?

Na szczęście realizacja dziennej dawki zapotrzebowania na tę substancję nie jest trudna do realizacji. Specjaliści obliczyli, że dobowo nie powinniśmy spożywać więcej niż 2,5 g lecytyny. Norma ta nie jest więc trudna do realizacji. Lecytynę znajdziemy bowiem w orzechach, zielonych warzywach, czy nabiale. Nie musimy więc sięgać po żadne suplementy diety. Jeśli jednak chcemy zastosować taką kurację, to dobrym rozwiązaniem będą preparaty zawierające 1200 mg lecytyny na jednostkę. Bogatym naturalnym źródłem tej substancji jest z kolei rzepak. Posiada ona składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Główną zaletą lecytyny rzepakowej jest dobra proporcja kwasów omega-3 w stosunku do kwasów omega-6. Substancja ta jest także chętnie stosowana w przemyśle spożywczym. Więcej na ten temat dowiesz się klikając w ten link https://oqema.pl/aktualnosci/lecytyna-sojowa-rzepakowa-slonecznikowa-w-stalej-ofercie-overlack. Lecytyna rzepakowa dodana podczas produkcji czekolad czy wyrobów cukierniczych pozwala poprawić konsystencję ciasta. Skutecznie wydłuża także jego świeżość. Korzyści są więc naprawdę duże.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here